Selamat datang ke blog petua kurus badan!

Blog ini direka khusus untuk pembaca yang inginkan petua dan cara kurus badan yang percuma, mudah, ringkas dan interaktif. Dalam blog ini, anda akan dipaparkan dengan artikel,gambar mahupun video petua-petua melangsingkan badan bagi memudahkan pembaca untuk mengikuti panduan dan cara menguruskan serta melangsingkan badan dengan betul. kesemua panduan kurus badan yang dikongsikan boleh dilakukan dimana sahaja tanpa perlu menghabiskan wang beratus-ratus ringgit menjalani program menguruskan badan atau membuat pembedahan.Untuk makluman anda petua dan cara kuruskan badan dalam blog ini akan sentiasa dikemaskini dengan panduan serta tip melangsingkan badan terbaru untuk rujukan terbaru anda.

selamat menguruskan badan!

petua kurus badan semudah ABC

petua kurus badan

berat badan yang ideal pasti menjadi impian semua orang sama ada lelaki mahupun wanita.selain untuk penampilan ianya juga penting bagi memastikan tahap kesihatan kita berada pada tahap yang baik.hari ini kita akan berkongsi sedikat tips tentang cara kuruskan badan dengan betul.

tips pertama
timbulkan keyakinan diri sendiri untuk kuruskan badan anda.
Anda harus mengetahui alasan yang sebenarnya yang mendorong anda untuk mengurangkan berat badan anda. Ini akan membantu anda untuk tetap bermotivasi dalam proses penurunan berat badan anda.contohnya anda sering digelakkan rakan-rakan kerana berat badan yang berlebihan.maka anda berazam untuk menurunkan berat badan dan inilah yang menjadi alasan untuk anda menguruskan badan.

tips kedua
menetapkan matlamat jelas berapa,bila dan bagaimana untuk kuruskan badan
matlamat yang jelas akan memudahkan anda untuk merancang aktiviti dengan lebih bersistematik.anda. perlu jelaskan berapa banyak berat badan yang anda ingin kurangkan,tempoh yang anda perlukan untuk mencapai target anda dan bagaimana cara-cara yang sesuai dan efektif untuk menguruskan badan.

tips ketiga
Makan mengikut jadual
Hanya makan pada waktu sarapan, makan tengahari  dan makan malam. Elakkan makanan snack apabila anda bosan.selain itu elakkan makanan segera seprti KFC dan MCD,serta minuman berkarbonat. Itu adalah perkara  buruk dan hanya membuat anda lebih gemuk.guna pakai konsep makan bila perlu dan berhenti sebelum kenyang.cara ini sangat efektif dalam jangka masa panjang untuk menguruskan badan.

tips keempat
banyakkan minum air
air merupakan sumber tenaga manusia yang paling asas.manusia tidak boleh hidup tanpa air kerana ia membekalkan mineral dan oksigen dalam badan selain dapat meredakan suhu badan manusia.dengan pengambialn air yang mencukupi aktiviti harian anda akan menjadi lebih lancar.

tips kelima 
istirehat yang mencukupi
rehat yang cukup sangat penting bagi memastikan tubuh badan kita mendapat rehat yang cukup dan tidak berlaku keregangan pada tubuh badan jika melakukan aktiviti tanpa rehat.selain dapat merehatkan badan ianya dapat merehatkan fikiran kita dan secara tidak langsung dapat mengurangkan stress semasa melakukan rutin menguruskan badan.


Manuskrip multidiet harian PERCUMA untuk anda

2 comments:

  1. gd one tq share ye

    ReplyDelete
  2. tq for the best info!, nak kena ada matalamat jelas!

    tq for sharing info, sangat berguna, rakyuat Malaysia dah ramai obesiti

    http://www.sitinaimah.com/2014/11/10-fakta-diet-untuk-langsing-yang-perlu.html#more

    ReplyDelete